RUMAH RESEPI TIPS DIARI MAMA

27/04/2011

BERSYUKURLAH..

entri ni entri xde gambar ye :)

kalau dulu, nak makan kfc memang susah.
sekarang, hari-hari makan pon boleh.
tapi, tu pon nak mengeluh ke?
ingat, ade orang yang lagi susah dari kita......

dulu, nak gi sane sini kena fikir banyak kali nak gi ngan ape.
sekarang, nak gi kedai depan rumah pon naik kete.
tapi, tu pon nak membebel jawab penat ke?
ingat, ade orang yang terpaksa berjalan berbatu2 nak dapatkan sebiji beras.....

dulu, nak beli baju sehelai pon susah.
sekarang, bukan setakat sehelai,berhelai2 siap branded gtu pon boleh.
tapi, tu pon nak merungut baju ni tak up-to-date la tak de kelasss la ?
ingat, ade orang yang pakai baju yang disedekahkan je...

dulu, kalau ade kerja outstation tido kat hotel murah-murah je.
sekarang, nak tido hotel mane pon demand yang mahal-mahal padahal kerani cabuk je.
tapi, tu pon nak banyak songeh hotel tu tak selesa ke?
ingat, ade orang yang tido di kaki lima je...

dulu, nak belajar cari soalan dalam suratkhabar / bergantung pada latihan cikgu je.
sekarang, buku & maklumat dalam internet berlambak siap ade tusyen ag.
tapi, tu pon malas ag ke nak belajar?
ingat, ramai lagi yang teringin nak belajar tapi tak berkemampuan.....

dulu & sekarang....
yang berbeza hanya sekarang lebih maju...
bersyukurlah....
kita ade semua yang kita nak...
ingat, belakang kita ade ramai lagi yang susah...
jangan kedekut untuk membantu mereka yang susah :)

4 comments:

  1. btl tu...kdg2 kita rasa kita laa org paling sush kt dunia ni...tp kita perlu ingt.dsebalik kesisahan kita tu ade ag org yg lebih sush dr kn...uhuhuhuhuhuhuh......bgus entry niii..ida suka sgt2

    ReplyDelete
  2. em2, betui2...
    muhasabah diri yang terbaik...

    Muhasabah cinta- EDCOUSTIC

    ReplyDelete
  3. bila something bad happen,baru orang tau bersyukur :)

    ReplyDelete

 

Puan Yana Copyright © 2014 Designed by Alieff Artwork