RUMAH RESEPI TIPS DIARI MAMA

21/10/2011

. TEMAN atau KEKASIH ?


selalu tak korang tanye pendapat kawan-kawan korang,diorang pilih kekasih atau kawan?
hurmmm~aku selalu gak tanye. jawapan yang aku dapat mestilah pilih KAWAN.
tapi hakikatnye,diorang mesti pilih kekasih gak.
hipokrit betol.cakap tak serupa bikin.
aku dulu pon jawab kawan gak.

dolu-dolu lah.
sekarang dah matang sangat. (ayat same je)
so,aku dah dapat berfikir dengan waras.
aku akan pilih mengikut keadaan mase tu.



doodle kredit to : lyssa secret


contohnye la,kan...

SITUASI 1

mula-mula korang dah janji ngan kawan korang,yang korang nak makan ngan die. pastu tetibe kekasih korang ajak keluar tengok wayang.ok,mase ni aku akan pilih kawan aku.dah janji,takkan nak mungkir.munafik namenye weh. kuar wayang pas makan takpe.

SITUASI 2
kekasih ajak g karaoke, then kawan korang ajak g study.haa~ utamakan pelajaran dulu lah. mestilah kena ikut kawan. jadi best student ok?

SITUASI 3
kawan korang cakap,"ala,kite kuar pas maghrib la. balik nanti baru kite solat isyak". pastu kekasih korang cakap camni " solat isyak dulu. kang ade pape mase dalam perjalanan,tak sempat nak taubat". hambek ko. insaf jap. mesti ikut kekasih,ok? solat tu tiang agama. :)

SITUASI 4

ni untuk pompuan la..korang pakai baju labuh. pastu kawan korang cakap,"eh,selekeh la. badan ko kecik.pakaila yang muat2. ni besar gedabak". pakwe korang cakap "abang tak suke sayang pakai cam tak cukup kain.pergi tukar ". okeh,menutup aurat tu perlu :)

SITUASI 5

ni untuk lelaki. makwe korang tiap kali keluar nak beli baju. yang mahal-mahal.dahla nak mahal je,korang lak kena bayar. pastu kawan-kawan korang cakap "jangan layan sangat perangai awek ko tu.tegurlah die".yang ni aku setuju. sile pilih kawan. kang pokai lak korang.belom jadi bini dah macam-macam..


ok, tu je contoh-contoh yang aku mampu kongsi ngan korang. banyak lagi sebenarnye. tak tertulis lak rasenye.korang pandai-pandailah ye :)



4 comments:

  1. haha. terbaik entry laling :)
    i miss you so muchh! so stalk banyak banyak.
    hope u'll be fine over there. ade b tlg jage qaseh, so, i don't have to worry much. take care dear. sayang awk sokmo!

    ReplyDelete

 

Puan Yana Copyright © 2014 Designed by Alieff Artwork