RUMAH RESEPI 30 HARI TIPS DIARI MAMA

01/11/2011

. Kurangkan kontroversi,tingkatkan prestasi


lepas dah 1 test. hoho. horror sangat test tadi. taktau la ape aku jawab tadi. T___T
ok,tajuk takde kaitan ngan entri.saje nak kasi gempak. mesti korang fikir aku nak ngumpat.agaga~ tak baik tau uollss~

entri kali ni aku dapat idea daripada someone.siapa orang tu,biarlah rahsia.pada aku,die kawan yang sempurna untuk aku.yang sentiasa susah senang ngan aku :)



time kasih incik gugel :p


normal kite manusia, bile nampak benda yang boleh disoseh2 sane sini kat depan mata, mulalah nak berfikiran negatif. itulah,inilah. tak reti nak siasat dulu. kadang-kadang ape yang kite nampak tu tak seperti yang kite fikir. ye la kot, cube bayangkan, korang g jalan2 kat pantai tetibe nampak mamat ni comolot sorang pompuan yang tak sedar. korang mesti fikir beromen. padahal mamat tu nak kasi CPR. tolong pompuan tu. hah! amekaw! dahsyat nau contoh aku kasik.agagaga~

dan dah jadi lumrah kite manusia gak,bile disuruh fikirkan positif & negatif sesuatu perkara tu, mesti korang lebihkan negatif kan? contohnye la kan, ade orang tegur korang, tak baik tau pompuan kuar lewat-lewat malam. bla...bla..bla..mesti ade yang fikir, ala..jelesla tu sebab takde orang ajak ko kuar malam2. aku hempuk ngan batu lesung gak sape yang jawab gitu. cube korang fikir dari sudut positif. elok ke pompuan kuar sampai lewat-lewat malam? ok,jujurlah aku cakap..dulu aku suke gak kuar sampai lewat malam..tp, sejak incik boipren tegur aku jangan kuar sampai lewat malam, aku jadi terfikir la kan..pandangan orang..fikiran orang..kemungkinan ade yang fikir kite dah macam $&*@!)(%  bile kuar lewat-lewat malam. hoho. lagi 1,fikirkan keselamatan la....

kalau nak ikutkan,banyak lagi contoh2 yang aku nak kasi..tp,kalau aku kasi semua, korang jadi malas nak berfikir..bagi aku, kite sume dah besar panjang. Allah dah bagi kite akal untuk berfikir. gunakan sebaiknya. sampai bile kite nak melawan ape yang dah agama tetapkan? ni bukan peringatan untuk korang2 je..peringatan untuk diri sendiri jugak..setiap hari aku muhasabah diri aku..aku nak pastikan,hari ni lebih baik dari semalam & esok lebih baik dari hari ni..

mohon maaf andai ade yang terasa.... :)



1 comment:

 

Puan Yana Copyright © 2014 Designed by Alieff Artwork