RUMAH RESEPI TIPS DIARI MAMA

02/02/2012

. Perampas & Merampas

Assalamualaikum,readers!

hampir hari-hari kite dengar cerita orang tu rampas laki orang ni, orang ni rampas kekasih orang ni. pastu kuar la dalam berita kes bunuh diri sebab suami ade pompuan lain. OMG! mane imanmu,sayang?




yang menjadi orang ketiga, bile ditanye, kenapa rampas orang tu, seronok aje die jawab, bertepuk sebelah tangan takkan berbunyi. dah die nak kat aku. kau tak pandai jaga dia. dah perasaan tu timbul,takkan nak halang. ok, jawapan sebegini memang jawapan murahan. bagi aku !

siapa yang sanggup berkongsi kasih? baik pompuan mahupun lelaki. dua-dua taknak,kan? aku paling benci perampas. sebab tu bile aku berkawan dengan mane-mane lelaki yang dah berpunya, aku akan ingatkan die, KAMU SUDAH BERPUNYA. bukan kerana aku takut die jatuh cinta pada aku. TAK! sebab aku nak die tau, aku taknak ade hati yang terluka.

tiada alasan dan jawapan seperti di atas untuk kamu-kamu yang jatuh cinta pada mereka yang dah berpunya. jangan sesekali meruntuhkan kebahagiaan orang lain. letakkan diri kamu pada tempat orang tu. rasakan betapa peritnya bila bahagia itu pergi! jangan jadikan alasan dah orang tu pon suke kamu, kamu pon on je la. nope! kamu perlu sedarkan orang tu. kalau kamu betul-betul sayang orang tu, ingatkan die, nun di sana ade hati yang menyayangi die. jangan jadi PERAMPAS! bagi aku, perampas tu kejam. kejam sangat. 

tolonglah sedar diri..

jangan mencari bahagia atas airmata seseorang tu...



9 comments:

  1. rampas2 .. apa yg dorg dapat ? dapat sakitkan hti org je kn ?

    ReplyDelete
  2. NYL : sangat kejam. i hate perampas ! huhu

    zulaikha : btol2.t kne btg hidung sendiri baru tau

    ReplyDelete
  3. emm..tapikan..kalau betul jodoh orang tu dengan orang lain nak wat camne kan..

    kite tak tau kisah hidup seseorang tu untuk kuta melabelkan seseorang~

    p/s: just my personal opinion :)

    ReplyDelete
  4. yana libra : yup.betol.sy ade terfikir yg tu. tp, dalam entri sy cume nak ketengahkan, kalau boleh elak,kite elak. :) kalau dah takdir Allah die hak kite, nk buat macam mane :) kite hidup bermasyarakat. so,kalau boleh jgn hidup atas caci maki orang :)

    ReplyDelete
  5. betul, bila dah kene btg idung sndiri baru la rasa apa yg org lain penah rasa.

    renung renungkanlah.muhasabah diri

    ReplyDelete
  6. kalo ske pastu trus masuk minang,parent dye stuju..tp dye makwe org..kte xthu..kre perampas gak ke??

    ReplyDelete
  7. anon : kalau dah tau makwe org,nape nk g masuk minang gak? tak ke seksa perasaan pompuan tu? ngn pakwe die jugak. pastu bile si pompuan tu duk ingat pakwe die je pas kawen,mulalah nk marah pompuan tu. gaduh. pastu bercerai. fikir sendiri la~

    ReplyDelete
  8. setuju sangat2..kalau semua wanita kt dunia ni ber fikiran mcm ni..sangat bagus kan...jgn cari bahagia atas derita dan air mata org lain..renung dn fikir kan...

    ReplyDelete

 

Puan Yana Copyright © 2014 Designed by Alieff Artwork