RUMAH RESEPI TIPS DIARI MAMA

26/06/2013

. Pilihan Hidup



Assalamualaikum..



kehidupan.pilihan ke? entah. aku dah keliru. mungkin bukan pilihan. tapi satu kepastian. kemestian yang kite perlu jalani. sama ada senang atau susah.

bile bersendirian aku selalu terfikir hal-hal lalu. yang pernah berlaku dalam hidup aku. betul. pengalaman mematangkan seseorang. aku selalu tanye diri aku. kenapa jadi macam ni? kenapa aku perlu kenal dia? kenapa aku mesti ada kawan macam ni? dan soalan itu akan terus aku tanye bile aku dikhianati. ye. aku tau. itu seolah menyesal. menyalahkan takdir. aku tau semua tu. bile terfikir je camtu, cepat2 aku istifar.

inilah kehidupan. jika kita bijak merencanakan hidup ni, insyaAllah..kita akan rasa seronok nak jalani sebuah kehidupan tu.saat aku menulis entri ni, hati aku celaru. aku taktau. banyak sangat benda jadi. gembira dan sedih dalam masa yang sama. aku rasa tinggal saki baki je kekuatan dalam diri aku ni. kalau tak de semangat dari orang-orang yang aku sayang, dah lama aku tersungkur jatuh.

aku rasa down.sedih.tertekan.bile ada yang tak habis-habis nak cakap macam-macam pasal aku. tapi pernah tak letak diri tu pada tempat aku? lalui apa yang aku rasa? aku memang nampak ok pada luaran. gelak. senyum. tapi hati aku? Allah je yang tau. bile aku dah betul2 tak tahan, aku kalah dengan emosi sendiri. airmata tetap mengalir.

aku tak mintak banyak. pada mereka yang tak suka aku, tak apelah. tu hak korang. aku manusia biasa. ada kekurangan sendiri. cuma aku mintak. jangan ganggu emosi aku. sisa kekuatan aku tak banyak. tu je.

aku dah penat....


1 comment:

  1. Orang selalu kata ada hikmah di sebalik apa yang terjadi.
    Yang terjadi kadang ajar kita sesuatu. Kadang yang dilalui mematangkan untuk hari mendatang. Terus kuat! :)

    ReplyDelete

 

Puan Yana Copyright © 2014 Designed by Alieff Artwork