RUMAH RESEPI 30 HARI TIPS DIARI MAMA

18/02/2014

. Cara Check Produk Kosmetik yang diiktiraf KKM



.Assalamualaikum.

tadi buka laptop terus buka FB. ape mimpi tah. biasa buka drama korea dulu. FB tengok kat tab je. haha. scroll timeline then ada kawan share yang pasal produk Collagen Plus Vit E (CPVE) tu. cakap merbahaya. aku tengok produk tu pon aku dah ragu-ragu sebenarnye. haha. aku ni jenis tak de la taksub nak putih. bagi aku, hitam tu pon menawan ape. tapi aku ni taksub nak muka licin. hahaha !! panggg sekali ~

dulu aku pernah try macam-macam produk.Safi, Olay, MP,dan macam-macam lagi la. Dherbs pon pernah. tapi muka getting worse. dan tak sesuai ngan aku. hampir give up weh. lagilah dah dekat nak kawen. last-last bulan 9 ritu aku stop pakai semua tu. aku pakai bedak je. haha.

sampaila nura, kawan aina yang aku duk umah die dulu kenalkan produk As Beauty ni. upenye cousin aku pon ade pakai haaa. tu pon dapat tau sebab die suruh aku pakai sebab die tengok muka aku teruk hari tu. teruk sebab aku pakai mekap kawen hari tu. mekapnye sehari je. kesannye memang lame. aku memang alergi ngan mekap. sebab tu tak pakai blusher ngan foundation semua. ade je.tapi simpan buat pekasam. hahaha. aku pon start pakai As Beauty pertengahan bulan 10 hari tu. ade pantang gak ni. bukan pantang makan ok. tapi pantang tak boleh pakai ape-ape kat muka selagi muka tak ok. kalo muka tak berapa teruk dalam 2 minggu je. tapi aku sebulan gak. last-last masa kawen baru pakai bedak. lepas kawen baru beli bedak. haha. tu pon bedak Arab. mase pantang tu, aku pakai produk tu je la. ala,malas cite panjang. korang pegi je google As Beauty. banyak pasal ni. kat kotak tu pon ade tulis cara pakai.

then, tadi aku takot la gak lepas baca sal CPVE tu. takot produk aku pakai ni tak lulus KKM ke ape. gigih aku google tau ! dapat gak tau camne nak check. ok, boleh teruskan pakai. hikhik


ni produk As Beauty. murah je. RM120. tahan 3 bulan.


camne nak check produk yang korang pakai? pegi link ni ---> QUEST3 
nanti akan kuar macam gambar kat bawah ni. pastu tick dekat Cosmetic Products Only. Pastu taip name produk korang then tekan search. 



haa.nanti kuar macam kat bawah ni :)



cepat check tau ! :)


3 comments:

  1. AS beauty ni bahan2 dia banyak natural kan..macam best plak..nanti review bila dah lama pakai..:D

    ReplyDelete
  2. AS beauty produk nya tak de kimia, sebab kalau pakai pun muka masih ok dan ini bermakna muka kita masih ditahap stabil,, tp hormon tak stabil.. bahan nya cikit tp bagus... kalau tumbuh jerawat maknaya hormon tak stabil..wakaak... saya pakai as beauty untuk luaran, dan shaklee dalaman.

    ReplyDelete
  3. Saya check xbley..napa ha?

    ReplyDelete

 

Puan Yana Copyright © 2014 Designed by Alieff Artwork