RUMAH RESEPI TIPS DIARI MAMA

28/09/2014

Cabaran 30 Hari : Day 23 - Pekerjaan yang anda inginkan

.Assalamualaikum.


sepatutnya tajuk cabaran hari ni, pekerjaan yang anda inginkan selain kerja sekarang. masalahnya sekarang aku dah tak kerja. haha. jadi aku buang kat belakang tu. aku letak pekerjaan yang aku inginkan je.


aku ada ijazah Electrical Engineering. dulu memang nak sangatla jadi engineer. tapi makin lama aku rasa bukan tu yang aku nak sebenarnya. aku pon tak pasti macam mana aku boleh terjebak minat nak jadi engineer dulu. bila makin membesar ni, aku nampak minat aku ke arah mengajar. seronok rupanya mengajar walau dapat student yang boleh bikin kepala pusing tigaratusenampuluhdarjah !


aku nak sangat sangat sangat sangat jadi CIKGU ! biarlah orang cakap, bukan senang nak jadi cikgu dengan student zaman sekarang. yep, memang mencabar. sikit-sikit nak saman. sikit-sikit masuk surat khabar. very lembik mak pak cenggitu. mak pak aku siap tambah denda lagi. haha ! sebab tu orang dulu-dulu ramai jadi manusia. bukan jadi entah apa-apa yang buat negara serabut.


buat cikgu luar sana, letak dalam hati, anda mendidik kerana Allah. didikla penuh kasih sayang bukan tanggungjawab semata-mata. insyaAllah, korang kan rasa seronok sangat mengajar.



gambar ehsan gugel :)



2 comments:

  1. Hikhik..akak x minat jafi cikgu... Bosan dari kecik ko besor duk jat sekolah je.. Tp jadi cikgu yg ikhlas kerana Allsh banyak oahslanya

    ReplyDelete

 

Puan Yana Copyright © 2014 Designed by Alieff Artwork