RUMAH RESEPI TIPS DIARI MAMA

23/10/2014

Mangga Jeruk Asam Boi

.Assalamualaikum.





minggu ni jeruk mangga asam boi jadi viral. kat timeline penuh orang duk pos gambar mangga jeruk ni. aku yang tak pregnant pon boleh kecur air liur. aku ni dahla memang suka jeruk-jeruk ni. sampai termimpi-mimpi tau. bangun pagi tengok penuh air liur basi. hahaha ! kotor betol :p

aku cakap la kat laki aku, aku teringin sangat nak makan mangga asam boi ni. aku mintak le die carikan mangga muda. aku nak buat sendiri. yela, resepi senang je. taruk gula,asam boi ngan cili padi je. tapi apakan daya. merayu merajuk buat muka comel jawapan tetap no. haha! sebab dia tahu, aku ni hantu jeruk. makan tak beringat. no good no good katanya.

hari tu mak aku kasi sebalang besar jeruk mangga yang pedas tu 3 hari aku boleh habis makan sorang. ni nak buat sendiri. mesti buat banyak. baru berbaloi. memang no la jawapannya. tapi masa tu sedih gak la. sebab teringin sangat nak makan. huhu

sampaila semalam. masa tu aku memang tak larat. kesesungutan penyakit bulanan datang. terbongkang je la jawabnya. tapi tekak aku masa tu rasa nak makan jeruk tu. kalau tak jadi tak de selera. aku memang camtu, selagi tak dapat makanan yang aku nak, selera aku patah jap. haha. tetiba dia cakap, "b tengah tunggu orang hantar jeruk mangga asam boi yang qaseh nak ni". segar sekejap aku masa tu. terus jadi manja macam kucing nak mengawan. hahahahha ! gembira wehhhhh. dalam kul 6 lebih sampai. aku ingat dia beli sebalang je. tapi banyak. budak ofis die kirim jugak. tapi untuk aku dia kasi 2 balang kecik yang 3 kali makan habissss. T___T

takpela yunk. janji dapat. terima kasih tauuuuuuu. minggu ni saje dia banyak buat benda-benda terharu. ni yang makin sayang awak ni. hehe

okeh. motif sangat. nak cite tu je. daaa. nak sambung makan mangga. hahaha !



3 comments:

  1. Says pun hantu jeruk juga ni.hehe..suka makan jeruk2..

    ReplyDelete
  2. sha bukan pngemar makanan masam, tp bila tgk tliur la juga haha

    ReplyDelete

 

Puan Yana Copyright © 2014 Designed by Alieff Artwork