RUMAH RESEPI TIPS DIARI MAMA

18/04/2013

. Saya jadi GURU GANTI



Assalamualaikum,ollsss!!

baru berkesempatan nak update blog haaa..mane taknye,sampai umah kul 4,rehat,malam tido awal.kul 6.30 pagi dah gerak g kerja.

kerja ape? sebenarnye,sementara dapat keje tetap nih, yana jadi guru ganti dulu. kat sekolah menengah tengku ampuan intan,kuala berang,terengganu. 45 minit dari umah yana.hambek. haha.takpe,next week yana duk umah warden.kikiki

yana mohon minggu lepas.Alhamdulillah.tak sampai seminggu.ahad tu (14/4) PPD call suruh lapor diri 15/4. die call jam 5 ptg. haru biru jap.haha. aku masuk atas tiket cikgu fizik.tapi,setakat ni baru sekali ngajar fizik. 2 kali ngajar add math form 4 dan 2 kali ngajar sains form 1. yang ni relief. takpe,asal ade keje,gaji jalan.

mula-mula tu,aku nak nanges gak weh.dahla first day dah demam. huhu. sangat tak selesa la kan. suasana kat sekolah ni agak berbeza dari tusyen. tusyen sbb student mmg nak belajar. sekolah ni,kalau kena yang pemalas,memang sakit jiwa.

tapi,aku bersyukur sangat. Allah permudahkan segalanya. hari ketiga aku dah ok sket.student pon ok ngan cara aku. senyum tak lekang, tapi tegas. siap excited dapat tau aku nak duk umah warden. hihi. dan paling aku terkejut,sorang lagi guru ganti tu, budak fakulti lektrik gak. batch tua setahun dari aku.kak sabariah. course mekatronik. kecik je dunia kan? aku kan ganti sampai 23/5.tp,tak tau camne ag.sebab ade ketua bidang mintak aku jaga math form 6 -.- padahal aku taktau ape.haha


meja pn azma yang aku tumpang.die tinggal ok je.dapat kat aku,bersepah.haha


now baru aku tahu perasaan jadi cikgu kat sekolah.nasib baikla,cikgu-cikgu yang duk kat meja aku tu riuh rendah.terhibur jugak aku.hehe.semoga segala urusan aku dipermudahkan-Nya. amin



02/04/2013

. KAMU SAJA...


Assalamualaikum,olls !!

menahan sakit sebab bengkak kat gusi sangat tak seronok.pastu bleeding.huhu.tapi abaikan je la.mood blogging datang. hari tu stalk FB hubby. hoho.die ade request lagu ainan tasneem kat kitewww. lagu tu yana tak pernah dengar sebelum ni. tajuknye KAMU SAJA.hommaaiiii..lirik die sangat...arghhh !! serius sweet my hubby ni. thanks,dear !

jom korang ! pakat dengar lagu ni. hayati liriknye ok?





Lirik Lagu Kamu Saja - Ainan Tasneem

Sayangku bagiku kau mempersona
Kau sempurna kau terima aku seadanya
Walaupun hidup tak selalunya indah
Hariku indah kerna kamu selalu ada

Hanya kamu saja yang mampu membuatku terbang tinggi
Kamu saja yang mampu membuat tidur ku lena
Kamu saja yang mampu membuat mimpiku indah
Kamu saja yang mampu membuat diriku gembira

Tak pernah terlintas di hatiku ini
Untuk curangi dan berpaling pada yang lain
Namamu saja yang terukir di hati
Kau menerangi diriku di kala ku sepi

Hanya kamu saja yang mampu membuatku selalu ceria
Kamu saja yang mampu membuat aku tertawa
Kamu saja yang mampu membuat ku jatuh cinta
Kamu saja yang mampu membuat diriku bahagia

Sayangku bagiku kau mempersona
Kau sempurna kau terima aku seadanya
Walaupun hidup tak selalunya indah
Hariku indah kerna kamu selalu ada

Hanya kamu saja yang mampu membuatku terbang tinggi
Kamu saja yang mampu membuat tidur ku lena
Kamu saja yang mampu membuat mimpiku indah
Kamu saja yang mampu membuat diriku gembira





 

Puan Yana Copyright © 2014 Designed by Alieff Artwork